Munții Zărand: Vârful Drocea.

Ultimele zile au fost destul de solicitante, am reușit să ne atingem toate obiectivele propuse: în prima zi am făcut Vârful Svinecea Mare, Cascada Burăul Mare și Cascada Modăvița, iar în a doua zi am făcut Vârful Corhanul Mare, Gaura Turcească și Vârful Culmea Poeții ce era de fapt programat pentru a 3 zi. Asa că, dacă ne-am eliberat dimineața celei de a 3 zi am zis să ne abatem un pic de la drumul spre casă și să ajungem și în Munții Zărand. Munții Zarandului fac parte din grupa Munților Apuseni și  aparțin de Carpații Occidentali. Cel mai înalt punct al acestui masiv îl găsim pe vârful Drocea cu o altitudine de 836,6 m.

Traseul vârful Drocea, Munții Zarandului.

DJ708 - vârful Pietraru 781m - vârful Drocea 836 m
marcaj: BR
(retur pe același traseu)
  • Data: 18.04.2022
  • Coordonate intrare în traseu: 46°10'05.7"N 22°13'19.6"E
  • Durata: 2h49'
  • Distanta parcursa: 10.49km
  • Diferențe de nivel: 420m
  • Dificultate: ușor
  • Starea marcajelor: bună
  • Tipul Traseului: dus-întors
  • Surse de apa: fără surse de apa
  • Obiective: Vârful Drocea. Munții Zarandului
  • Track GPS:Vârful Drocea. Munții Zarandului
Pe harta topografică vârful Drocea îl găsim cu altitudinea de 836.6 m.
Punctul de intrare în traseu este după un pod, imediat după serpentine, la aproximativ 4,8 km de biserica din Slatina de Mureș.

Panoul informativ de pe marginea drumului cu harta traseului marcat cu BR
La inceput traseul începe cu un urcuș prin pădure destul de susținut.
 
După cca 1km cotim dreapta prin pădure. Numărul mare de copaci doborâți nu prevesteau nimic bun.

Poteca este destul de bine conturata iar marcajele sunt ușor de urmărit.
 
Din păcate sunt foarte multi copaci doborâți pe o portiune de cca 200 - 300m, ceea ce ne obligă să ii ocolim sau să ne strecuram printre ei.
 
după 400m cotim spre stânga, pe un drum forestier.
 
de aici vom continua pe drumul forestier până pe vârful Drocea.
 
traseul continua pe curba de nivel spre stânga, ocolind toată Valea Ungurului.
 
De doua ori marcajul BR părăsește drumul, și o ia prin pădure, mergând în paralel cu drumul, când am urcat am urmărit marcajul dar la întoarcere am venit pe drum, de aceea apar pe track, cai diferite la dus fata de întors.
 
Vârful Drocea, 836m cel mai înalt punct din acest masiv.
 
Distribuie pe:


Track GPS: Vârful Drocea, Munții Zărand.


Acces: punctul de intrare în traseu

Noi am venit de pe malul Lacului Mare Dognecea și de aceea am dat acest itinerar.
 

Acces din Săvârșin

Distribuie pe:

Ultimele postări

S-ar putea să-ți placă și:
Dacă ți-a plăcut dă un like paginii noastre.
Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche