Vârful Suru 2283m - Munții Făgăraș

22 - 23 Octombrie 2016

Traseu : Vârful Suru 2283m - Munții Făgăraș



        Sâmbăta după masă lăsând în urma o săptămână de muncă și stres împreuna cu Lucian, Csabi, Maria și Gelu am hotărât să mergem pe Vârful Suru. Fiind presați de timp, am ales valea Avrigului de unde se ajunge la cabană în aproximativ o ora jumate, varianta din Sebeșu de Sus era mai lungă și am evitat să ne prindă noaptea pe traseu. Drumul pe Valea Avrigului este bun până la podul Jibrii. Drumul continua spre cabana Poiana Neamțului, de unde poti urca la Cabana Bârcaciu. Noi am luat-o la dreapta spre Cabana Suru pe marcaj:

 Drumul forestier este folosit și de cabanieri pentru aprovizionarea cabanei., în capătul drumului au un funicular. dar este folosit în mod special de "criminalii pădurilor". Drumul  este aproape impracticabil, bă' au ăștia un dar de a strica drumurile, cred că o fac dinadins pentru a limita accesul în zonă, am crezut ca îmi rup golfulețul în două, mă durea inima cât am frecat cu ea pe jos.  Mi-am adus aminte de tura de pe "coperiș" unde mi-am spart baia ...dar asta e o altă poveste.

După o oră de mers (mai puțin dacă ai gardă înaltă) am reușit să ajungem la intrarea în traseu spre Cabana Suru. Traseul nu este greu , diferența de nivel este de aproximativ 540 m pană la cabana. Prima parte a traseului este o urcare ceva mai solicitanta apoi la intersecția cu traseul.

ce vine de la Sebesu de Sus, este mai lejer.




     Pădurea ca o simfonie de culori ne-a incantat privirile și sufletele pană la cabana.
Pădurile de foioase "se dau mari" în luna asta , no'.

           Admirând peisajul nici nu am realizat când am ajuns la cabana .




         La cabană am fost întâmpinați de cabanier care ne-a servit cu ceai și cafea din partea casei.


Cabana Suru este situată la cota 1450 m cu o capacitate de 25 de locuri având o camera la parter și una în pod cu paturi/priciuri la un preț de 30 lei de persoană. Dimineața ne-am trezit devreme, cu toate ca pana pe vârf nu faci mai mult de 3 ore. A meritat. Imaginile vorbesc în locul meu.


Un ocean așternut la picioarele noastre. Nu îmi venea sa plec de acolo




Traseul Cabana Suru - Șaua Suru
Durata: 2-2 1/2 h
Marcaj

Diferență de nivel : 700m
Poteca merge spre Căldarea Găvanului pe lângă monumentul salvamontistului, în ultima parte a  traseului poteca urcă în zig-zag până Șaua Surului, unde vom întâlni și traseul crestei principale:

Cu 300 m înainte de a ajunge în Șaua Suru am schimbat anotimpul, asa , dintr-o data , ca și cum cineva ar fi apăsat pe un întrerupător. Din toamna frumoasă ne-am trezit în condiții de iarna , cu vizibilitate redusă, vânt puternic și ger. Era un frig de mi-au înghețat mâinile în mănuși (și am avut mănuși cu temperatura de confort de -5°C). La un moment dat prin ceata se vedeau 3 siluete, am crezut ca sunt montaniarzi ca și noi, dar din păcate, erau vânători, căutau capre negre, cică e deschis sezonul la vânat. Pff ...câtă carne le-am dat și la ăștia în gândul meu :)

 Din șaua se merge circa 10 minute pe traseul de creasta
și apoi pe nemarcate se urca spre Vârful Suru. Pe vârf nu am putut sta să ne lăfăim prea mult ,
acolo era stăpân crivățul și era vizibil deranjat de prezenta noastră.

Cu zâmbetul înghețat pe buze :)





Hai și tu, merita efortul!


ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

2 Comentarii

Mai nouă Mai veche