Munții Întorsurii: Vârful Piliștea 1223m.

Munții Întorsurii denumiți uneori și Munceii Întorsurii fac parte din Carpații de Curbura și aparțin de Carpații Orientali. Se învecinează cu Munții Ciucaș, Munții Siriu, Munții Podu Calului, Munții Penteleu, și Munții Vrancei. Un masiv destul de puțin cunoscut în care la ora actuala foarte greu mai găsești cate un marcaj din cele câteva trasee pe care le-a avut odinioară. Chiar și zona de unde am urcat noi ar fi trebuit sa fie marcata cu PA ce apare și pe harta de mai jos, dar în realitate nu am găsit nici măcar un marcaj. Cel mai înalt punct ala cestui masiv este vârful Piliștea cu altitudinea de 1223m. Varful îl mai găsim și cu denumirea de Pilișke sau Pilișca cum apare trecut pe unele hărți, unde apare cu altitudinea de 1222m. Nu este un traseu ce îl recomand ca fiind unul spectaculos, sau care merita făcut neapărat, și sunt convins ca iarna împodobit cu zăpadă arata mult mai fain. Eu am ținut neapărat sa ating și acest vârf pentru ca face parte din lista mea de obiective, dar tu probabil nu vei ajunge pe aici decât în cazul în care la rândul tău ți-ai propus să ajungi pe cele mai înalte vârfuri al tuturor masivelor din România.

Traseu Vârful Piliștea: Munții Întorsurii

sat Dobârlău - Vârful Piliștea 1223m
marcaj: nemarcat
  • Coordonate intrare în traseu: 45°44'07.6"N 25°53'07.6"E
  • Durata: 2h42'
  • Distanta parcursa: 9,09km
  • Diferențe de nivel: 615m
  • Dificultate: ușor
  • Starea marcajelor: nemarcat
  • Surse de apa:nu este apa pe traseu
  • Obiective: Vârful Piliștea - Munții Întorsurii
  • Participanți: Erika și Toni
  • Track (Trail GPS):Vârful Piliștea - Munții Întorsurii

Harta Munceii Întorsurii

După ce am parcat la marginea satului continuam pe drumul prăfuit spre vârf. Se putea continua și cu mașina dar noi am vrut sa urcam pe jos pe vârf, mai ales ca știam ca va fi o tura scurta ca și distanta și cu diferența de nivel de doar 600m.
Drumul urca în serpentine de unde se deschid panorame în jurul tău, de unde vei putea vedea și Brașovul, și chiar și Masivul Postăvarul.
 (în imagine Satul Dobârlău)
în urcare spre Vârful Piliștea.
După ce am urcat serpentinele, ajunși în acest punct, deja au inceput sa ne latre căinii ce erau la stana de sub pădure. Stand și analizând pe unde am putea trece fără a fi atacați de câini, se apropie un localnic cu doi copii ce urcau cu calul la pădure după lemne. Chiar și ei ne-au atras atenția, sa fim precauți la coborâre, și sa nu coboram după ora 15 după ce le da drumul la oi deoarece dulăii de la stana sunt foarte agresivi.
Drumul urca printre pâlcurile de copaci.

Vârful Piliștea 1223m cel mai înalt punct din Munții Întorsurii.
Ne reîntoarcem pe același traseu, doar ca de data asta ne oprim sa ne bucuram de murele ce creșteau pe marginea drumului. Delicios.

Meteo Muntii Întorsurii

Track (Trail GPS):Vârful Piliștea - Munții Întorsurii


Acces: Sacele (BV) - Dobarlau(CV)

Distribuie pe:

Ultimele postari

S-ar putea să-ti placă si:
Dacă ți-a plăcut dă un like paginii noastre.

Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

1 Comentarii

  1. Mie mi s-a parut destul de spectaculos, am urcat din Dobarlau si am vazut muntii Bucegi, Piatra Craiului, Iezer Papusa, Fagaras, Magura Codlei si altii.

    RăspundețiȘtergere
Mai nouă Mai veche