Munții Bârgău: Vârful Heniul Mare 1611m.

Vârful Heniul Mare cu o altitudine de 1611m este cel mai înalt vârf din Munții Bârgăului și musai trebuie adăugat în lista mea de vârfuri atinse. Sunt convins că fiecare dintre noi, atunci când ne organizăm o tură, căutăm variante de circuit, în asa fel încât sa evităm să ne întoarcem pe același traseu, bineînțeles atunci când avem această posibilitate. Asa am procedat și eu acum când am pregătit track-ul pentru vârful ăsta, problema de care m-am lovit era să organizez un circuit cu urcare din Prundu Bârgăului și coborâre tot acolo. Pe harta ce am avut-o apărea o poteca care urma firul apei și apoi continua pe sub stâlpii telefericului ce servește stațiile de pe vârf, dar asa cum am zis poteca era pe harta, în realitate ciuciu poteca. Sălbăticie în toată splendoarea, o urcare prin albia pârâului, apoi pieptiș prin desișul de nepătruns al zmeurișului, copaci doborați de vânt, cu crengile ascunse în vegetația de aproape 2 metri... ursul nu avea curaj să umble pe acolo. Farmecul acestei porțiuni a fost fructele de pădure, nicăieri nu am găsit mai multe mure, zmeura și afine. Iar diferența de aproape 3 ore intre timpul total al drumeției și cel al mersului efectiv este complet justificat. Dar dacă ar fi vreodată să revin pe acest traseu, cu siguranță nu as mai urca pe acolo, iar sfatul care ți-l dau este sa urci pe unde am coborât eu și să cobori eventual în partea cealaltă, spre Leșu. In cazul în care te ambiționezi și vrei să urmărești track-ul meu o faci pe propria răspundere.

Traseu: Vârful Heniul Mare

Prundu Bârgăului - Vârful Heniul Mare 1611m
 marcaj: nemarcat
Vârful Heniul Mare 1611m - sub vf Muncelului - Prundu Bârgăului
marcaj: (doar pana în șaua dintre vârfuri) apoi nemarcat pana în sat
  • Data: 12 septembrie 2020
  • Coordonate intrare în traseu: 47°13'54.1"N 24°44'33.7"E
  • Durata:9h35' (6h50")
  • Distanta parcursa: 17,8km
  • Diferențe de nivel: 1037m
  • Dificultate: dificil (urcare fără poteca prin albia pârâului și apoi prin desiș) - ușor(coborâre pe poteca marcata și drum forestier)
  • Starea marcajelor: nemarcat în urcare, foarte slab marcat și pe coborâre, marcajul doar pana în șaua dintre vârfuri
  • Surse de apa: -
  • Obiective: Vârful Heniul Mare
  • Track ( Trail GPS )Vârful Heniul Mare - Munții Bârgău



Din Centrul satului intram pe lângă biserică pe strada Secu 1(foto spre Bistrița)
Prundu Bârgăului strada Secu1
Chiar dacă am fost cu 7 mașini am găsit loc de parcare lângă părculețul pentru copii
Imediat după ce ieșim din sat se continua pe drumul forestier, pană ajungem la stația de teleferic, 
de acolo continuam pe albia râului
ajungem la săritoare care poate fi ocolita prin stânga
continuam pe firul apei, printre bolovani și copaci aduși de ape
săritori neamenajate, butuci aduși de ploi, totul era împotriva noastra
Cand am găsit ciuperca asta și am întrebat-o pe Erika cu ce seamănă,
 o ridicat bățul la mine, oare de ce ?😏😕... eu m-am gândit la o floare.😀
panta abrupta, grohotișul, crengile și frunzele căzute îngreunează considerabil ascensiunea spre varf
Din păcate nu am fotografii din porțiunea desișului, 
imi era frica sa nu scap camera și sa nu o mai găsesc 😀 Imediat dupa traversarea porțiunii dificile, ajungem într-un drum forestier, continuam încă cca 300m pana ajungem sub linia telefericului, apoi continuam pe poteca făcută de cablurile de curent îngropate.
Varful Heniu Mare
Varful Heniu Mare
Varful Heniu Mare
Varful Heniu Mare
Varful Heniu Mare
De pe vârful Heniu am inceput coborârea pe traseul marcat cu BA, din păcate marcajul l-am găsit doar pana în șaua dintre Heniul Mare și Vf Muncelului, de acolo am continuat pe drum forestier pana în sat, fără a mai vedea marcajul
imediat dupa vârful Heniu poteca merge pe o creasta destul de abrupta, fără porțiuni expuse, a fost cea mai frumoasa etapa a întregului circuit


pe drumul forestier spre sat


Dupa cum se vede și în imagine, poteca din stânga, ce apare pe harta, nu exista în realitate. Poteca din dreapta, sunt drumuri forestiere folosite de localnici. vei întâlni mai multe bariere puse de localnici, dar poți sa treci fără probleme.

Acces spre puntul de intrare în traseu din centrul satului:

jurnaldedrumetii.ro
Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Distribuie pe:

Ultimele postari

S-ar putea să-ti placă si:
Dacă ți-a plăcut dă un like paginii noastre.
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche