Vârful Gropșoarele - Vârful Zăganu - Munții Ciucaș

Masivul Ciucaș face parte din grupa Carpaților de Curbură, aparținând de lanțul muntos al Carpaților Orientali. Se învecinează cu Munții Tătaru și Munții Siriu la sud-est și est, Depresiunea Întorsurii, Munții Întorsurii la nord și Munții Grohotiș la vest. Sunt alcătuiți din două culmi principale:
  • - Culmea Ciucaș - Bratocea (SV-NE)  care reprezintă partea de vest a masivului, ce se împarte în două compartimente separate de șaua Tigăilor:
    - culmea Ciucaș reprezintă compartimentul nordic, atingând înălțimea maximă în Vârful Ciucaș de 1954 m.
    - culmea Bratocea
    reprezintă componenta sudică, întinzându-se pe mai bine de 5 km. Cel mai înalt punct este Vârful Bratocea cu 1844m.
  •  Culmea Gropșoarele-Zăganu (NV-SE) care se întinde pe mai bine de 4 km, înălțimea maximă fiind vârful Gropșoarele de 1.883 metri.
Culmile sunt unite prin înșeuarea muntelui Chirușca.
  • ziua 1 - Vârful Gropșoarele - Vârful Zăganu - Munții Ciucaș
  • ziua 2 - Vârful Ciucaș
  • ziua 3 - întoarcere pe Culmea Gropșoarele
Ziua 1. Ce poate fi mai fain decât să urci pe munte special pentru flori? Asta a fost principalul scop al întâlnirii grupului Drumetii Montane, în luna iunie 2016. Si dacă vorbim de iunie, și despre flori atunci nu putem să nu ne gândim la Rododendron și la Munții Ciucaș. Aici dacă prinzi apogeul de înflorire, e spectacol, cu S mare. Întâlnirile grupului sunt foarte interesante, înveți lucruri noi, socializezi, petreci și mai ales îți faci prieteni noi, oameni faini. Au participat peste 40 de persoane, iar de organizare sa ocupat Ștefan, ca de obicei a ieșit bine. Ne-am întâlnit la Keia, unde ne-am încărcat rucsac-ii grei într-o mașină care ne-a dus la Cabana Ciucaș, cu toate ca eu prefer sa urc pe jos, dar la ce ploaie era în ziua aia, cu siguranță ne-am fi udat tot echipamentul. Locul de campare a fost ales la 10' de Cabana Ciucaș, un loc fain, unde ne-am instalat printre rafalele de ploaie aproape 30 corturi. Cum ploaia nu avea de gând sa se oprească, am decis o parte din noi, sa urcam pe Culmea Gropșoarele.

Traseu:

Cabana Vârful Ciucaș - Șaua Chirușca 1567m - Șaua Gropșoarele 1665m - La Răscruce 1805m -  Vârful Gropșoarele 1883m - Vârful Zăganu 1814m
 marcaj:
(retur pe același traseu)

• Coordonate intrare în traseu:la 10' de Cabana Vârful Ciucaș(locul unde am campat)
  • Durata: 4h30'

Cabana Muntele Rosu

Vârful Zăganu

La lanturi

Seara am încheiat cu un foc de tabără, încercând sa ne uscam echipamentul.

Youtube

Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Echipament foto folosit:

NikonP520
#haisitumeritaefortul #jurnaldedrumetii #pevisenusepunepraful
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.