Varful Prejba - Cabana Prejba. Muntii Lotrului

Munții Lotrului sunt o grupă muntoasă a Munților Șureanu-Parâng-Lotrului, aparținând de lanțul muntos al Carpaților Meridionali, cel mai înalt punct al acestui masiv îl găsim pe vârful Steflesti, unde am fost în luna mai 2016. De data asta am ales vârful Prejba, pe care am mai urcat în februarie 2016 din Tălmăcel pe BA, azi am ales o urcare de la Masa Verde pe traseul marcat cu TA.

Traseu vârful Prejba

Valea Sadului (Masa Verde) - drum forestier Juvart - Valea Juvertelul - sub Vârful Grecilor - vârful Prejba 1744m - cabana Prejba
marcaj:
retur pe același traseu

Am parcat mașina la Pensiunea Masa Verde. din acest punct sunt 150 m pe sosea, pana la intrare pe drumul forestier Juvart
mașina se poate lăsa si aici unde exista suficient spațiu pentru parcare
După 700 m părăsim drumul forestier Juvărt ce cotește la stânga, noi continuam înainte pe poteca.
Pârâul Juvertelul îl părăsim spre dreapta după câteva sute de m
Începe urcușul, poteca își schimba direcția de mai multe ori, făcând urcușul mai blând.
Ajungem din nou în drumul forestier Juvărt.
pe care îl părăsim după 100 m, cotind la stânga, printre brazi, pe un drum forestier mai puțin circulat
Pe la 1000m altitudine începe sa apară zăpada, lăsând sa se vadă urmele urșilor ce au trecut.
Printre copaci zărim ceata din care am ieșit, se anunță o zi faină.
Poteca trece pe sub vârful Muma 1620m (ce se vede în spate), zăpada are deja 25cm, dar noi înaintăm bine datorita cărării făcute de Vio și prietenii lui (și ai noștri) ce au urcat în urmă cu o săptămână, când au fost sa pună folii de nailon pe geamurile Cabanei Prejba pentru a nu mai pătrunde zăpada.
Varful Măgura din Munții Cindrel, pare o insuliță în oceanul alb.
Ajungem și la izvorul captat de sub vârful Grecilor, stratul subțire de gheata de la suprafață ne dă de înțeles ca apa ce iasă din pământ este mai calda.
Am ajuns și la intersecția cu traseul BA ce vine din Tălmăcel.
Indicatorul ne spune ca mai avem puțin până pe vârf, și ne decidem sa facem o mica pauza, pentru cazul în care sus bate vântul și nu vom putea poposii.
Peisajul feeric ne duce cu gândul la copilărie, când zăpada nu lipsea de Crăciun, ajutându-l pe Mos Crăciun sa ajungă cu sania lui, în casele și inimile noastre. Acum schimbarea climaterica face totul să pară atât de cenușiu și șters, alungând parcă spiritul sărbătorilor, iar capitalismul obligat la care suntem supuși ne face reci și distanți, îndepărtându-ne tot mai mult de prieteni și familie. Trist.
Ajungem și la troiță, unde este și un loc de popas amenajat cu masa și banca. Din acest punct mai sunt doar 2-300 m și ajungem pe vârful Prejba.
Ultimii pași spre vârf
Varful Prejba 1744m, chiar daca placa de pe vârf spune altceva. Pe toate hărțile găsite varful era trecut cu altitudinea de 1744m
Panoramele din jurul nostru îți taie răsuflarea, Făgărașul impunător cu crestele înzăpezite este regele acestui tablou mirific, creasta Munților Lotrului ce se vede până în depărtare spre vârful Steflesti, ne invită să o traversăm, vârful Măgura care la cei 1304m ai săi pare doar un vârf de iceberg, ce își ascunde măreția în adâncul alb. Soarele zâmbește încălzind fetele noastre fericite iar vântul a încremenit respectuos, lăsându-ne sa ne bucurăm în tihnă de moment. Ce poți să-ți dorești mai mult în vârf de munte?
Varful Măgura 1304m. Munții Cindrel
Munții Lotrului,
Varful Prejba, în spate se vad Munții Făgăraș
vârful Prejba 1744m. Munții Lotrului
Munții Făgăraș
Chiar dacă este greu sa ne dezlipim de senzația clipelor din vârf, timpul nu sta pe loc și începem coborârea spre cabana Prejba, pentru a verifica starea foliilor de la geamuri.
Cabana Prejba a fost construita de sași la începutul secolului XX, arsă în al doilea război mondial, refăcută de comuniști, abandonata de câțiva ani și în stare de degradare avansată, cu interiorul distrus in totalitate, mai exista doar pereții exteriori și acoperișul. Indemnul scris pe ușă "Nu distrugeți cabana, poate salva viata unui om" este rupt și el, doar marcajele de pe perete ne spune ca aici a fost cândva o cabana de munte.
Am intrat și am verificat dacă au rezistat foliile de la geamuri, puse de prietenii din Sibiu,  aceștia au lăsat cuie și folie pentru eventuale reparații. Dacă ajungi, și ai timp, fă și tu un gest frumos și ajută la conservarea acestei cabane.
La cabana găsiți indicatoarele: spre Valea Sadului, de unde am venit noi și Tălmăcel marcaj TA, varianta de traseu e am făcut-o în 2016, marcaj BA
traseul BA ce vine din Tălmăcel continuam spre Șaua Buceciu  sau traseul CR spre valea Sadului prin Poiana Văratelor.
traseul TR spre valea Oltului
Plecam de la cabana cu un gust amar, făcându-ne planuri de o traversare spre Obârșia Lotrului din Tălmăcel. Ne distram cu umbrele noastre pe zăpadă
Azi am fost norocoși, am prins vreme buna, și am putut sa ne bucuram de un traseu frumos din Munții Lotrului.

Track (Trail GPS ): Varful Prejba. Munții Lotrului

Powered by Wikiloc

Acces: valea Sadului (Pensiunea Masa Verde)

jurnaldedrumetii.ro
Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Distribuie pe:

Ultimele postari

S-ar putea să-ti placă si:
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.