Muntii Bihor, Vârful Cucurbăta Mare (Bihor) - Operatiunea Jos Sarmaua


Prima tură după Crăciun o intitulăm întotdeauna "Operațiunea Jos Sarmaua", dacă anul trecut am fost pe Măgura Cisnădiei în Cindrel anul acesta am ales Varful Cucurbata Mare(Bihor) din Munții Bihor, care este unul din vârfurile mele preferate, iar creasta dintre Piatra Grăitoare și Varful Bihor pur și simplu o ador. Inițial tura era pregătită să urcăm din Vârtop - Varful Piatra Grăitoare - Biharia - Varful Bihor, marcaj BR și să coborâm în Arieșeni pe Valea Galbena marcaj BA, dar planurile ne-au fost date peste cap când am ajuns sus în Vârtop. La coborâre din mașină am avut un soc, atât de tare bătea vântul, și am fi fost nevoiți sa parcurgem toată creasta cu vântul în fata, în plus, noi am ajuns destul de târziu în Vârtop după un drum de 3 ore cu mașina. Ideea e ca s-au adunat toți factorii pentru o reconfigurare de traseu, asa ca ne-am întors în Arieșeni pentru a scurta tura.

Traseu vârful Cucurbata Mare 1849m (Bihor)

Arieșeni - valea Galbena (La gater) - Varful Bihor 1849m (retur pe același traseu)
marcaj:
  • Data:27 decembrie 2020
  • Coordonate intrare în traseu: 46°27'41.1"N 22°44'05.8"E
  • Durata: 5h 45'
  • Distanta parcursa: 15.17km
  • Diferențe de nivel: 863m
  • Dificultate: mediu
  • Starea marcajelor: buna
  • Surse de apa:-
  • Obiective: vârful Bihor (Cucurbata Mare)
  • Track (Trail GPS ):
Distribuie pe:

In jur de ora 11 ajungem în zona La Gater, locul unde ar fi trebuit inițial sa coboram.

Gheața de pe drum ne obliga sa ne montam "colțarii"
După aproximativ 3,6 km părăsim drumul cotim la dreapta pe poteca marcata cu BA
trecem printr-o pădure de brad împodobită cu un strat nou de zăpadă
Golul alpin ne întâmpină cu un vânt puternic și zăpada viscolita, măcar suntem norocoși ,stratul de zăpadă nu este mare și nu ne pune probleme mari la înaintare.
Ajunși în creasta vântul sufla tot mai tare
Varful Bihor 1849m ( Cucurbata Mare)
La multi ani Doina!
Fac câteva fotografii și dau tonul la coborâre forțat de vântul rece.
Coborârea o facem tot pe marcajul BA pe unde am urcat
Când am ajuns pe drumul forestier au trecut pe lângă noi cel puțin 25 de ATV-uri și mașini de teren, poluând aerul cu gazele de la eșapament dar și cu zgomotul lor.

Acces auto: varful Cucurbata Mare(Bihor)

Track GPS: varful Cucurbata Mare(Bihor)


jurnaldedrumetii.ro
Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Distribuie pe:

Ultimele postări

S-ar putea să-ți placă și:

Dacă ți-a plăcut dă un like paginii noastre.
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche