Munții Igniș, Vârful Igniș.

Tura asta este dovada ca nu toate calculele de acasă dau cu cele de pe munte. am avut parte de o experienta destul de neplăcuta cu o coborâre de pe vârf printr-o zona foarte accidentata si abrupta. Nu recomand sa urmăriți track-ul meu mai ales pe timp de iarna, când toate obstacolele sunt ascunse de frunze și zăpadă, iar riscul unei accidentări este foarte mare.

Munții Igniș sunt o grupă muntoasă a Carpaților Maramureșului și Bucovinei, aparținând de lanțul muntos al Carpaților Orientali. Cel mai înalt punct al masivului este Vârful Igniș cu 1307 m. 


 

Traseu vârful Igniș

cariera Tăul Rosu - Groape
marcaj:
Groape - Piatra Dracului - vârful Igniș 1307m
 marcaj:
vârful Igniș 1307m - Piatra Marcului - Valea Borda - Baraj Firiza
nemarcat
 

  • Data: 13 martie 2021
  • Coordonate intrare în traseu: 47°42'06.2"N 23°39'14.7"E
  • Coordonate ieșire din traseu: 47°42'55.3"N 23°37'10.0"E
  • Durata: 8h
  • Distanta parcursa: 15km
  • Diferențe de nivel: ↗941 - ↘1030
  • Dificultate: mediu
  • Starea marcajelor: buna (pe urcare) fără marcaj (pe coborâre - nu recomand coborârea pe aici)
  • Surse de apa: izvor în Borcut Groape, izvor sub vârful Igniș(loc de popas)
  • Obiective: vârful Igniș
  • Track (Trail GPS): varful Igniș
Harta Munții Igniș

Punctul de intrare în traseu.
Este interzis intrarea în cariera, mașinile le-am lăsat în fata, pe marginea drumului.
Continuam pe drum pana în Groape
Bifurcație: Traseul marcat cu TR ce vine de la Cariera Limpedea continua înainte spre Platoul Igniș (de pe Platoul Igniș pana la pe vârful Igniș mai este 1h de mers)
Baia Sprie la dreapta pe marcaj PG
Noi cotim stânga spre vârful Igniș
Am ajuns la o fântână foarte frumos amenajata. Borcut Groape.
Borcut Groape.
Poteca continua prin pădure, înaintea noastră a trecut o turma de căprioare, practic am umblat pe urmele căprioarelor o buna bucata de timp.
Norii se împrăștiau, sper sa avem vizibilitate când ajungem în vârf.
- Nu mai împinge, vrei sa cad? :)
Am ajuns la zona stâncoasă, panta este mai abrupta.
Știam de pe harta ca traseul marcat cu PA, trece pe lângă Piatra Dracului.
Formațiuni stâncoase, asemeni unor santinele ce își păzesc muntele.
După ce am trecut de zona stâncoasă, traversam pădurea.
Înainte de a ieși în golul alpin, găsim un alt izvor și un loc de popas amenajat cu masa și bănci.
Ieșim din pădure în golul alpin, de aici mai avem 15'si ajungem în vârf.
ultima pași spre vârful Igniș 1307m
vârful Igniș 1307m
vârful Igniș 1307m, marcajul PA pe unde am urcat noi, și BR spre Platoul Igniș, pe unde va recomand coborârea.
echipa pe vârful Igniș 1307m.
de la stânga la dr: Ciri, Daniela, Doina, Erika, Cosmina, Florin, Codrina și eu.
Vârful Igniș 1307m.
vârful Igniș 1307m.
Începem coborârea spre o poteca ce imi apărea pe harta, din cauza zăpezii nu am găsit-o și am avut o coborâre destul de dificila și accidentata fără potecă.
Momâia imi spune clar ca nu suntem singurii aventurieri ce au coborât pe acolo.
Ajungem la un marcaj TA ce vine de la baraj, cel mai probabil pe poteca asta ar fi trebuit sa coboram.
ajungem la un drum forestier ce-l urmarim
de la bariera mai avem foarte puțin pana la ieșirea din traseu
cotim stânga spre baraj
Apa tulbure vine dinspre baraj, din acest loc mai sunt 250 și ajungem la pensiunea unde am fost cazați.
Atenție!!! pe traseu am găsit 5 ursuleți. grija mare la silueta :)

Track (Trail GPS): Varful Ignis


Distanta dintre punctul de intrare si cel de iesire din traseu


jurnaldedrumetii.ro
Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Distribuie pe:

Ultimele postari

S-ar putea să-ti placă si:
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche