Munții Gurghiului, Varful Saca Mare.

Știți foarte bine că întotdeauna mi-am exprimat dezacordul în privința "motorizaților" pe potecile montane, dar nu pot să nu admit că de data asta am fost un pic ajutați de prezența lor. Să vă explic. In tura de ieri din Hășmaș, am menționat faptul că am fost nevoiți să ne abandonam planurile din cauza ninsorii proaspete. Ei bine, fiind învecinat cu Hășmașul, și Gurghiul a beneficiat de același "tratament" îmbrăcând o haină proaspătă de omăt, aș zice chiar un pic mai consistentă. Tura spre Varful Saca e lejeră în condiții de vară, dar pe zăpadă mare poate deveni un calvar, mai ales când nu sunt decât doi care să facă cărare. Așa că am profitat de urmele snowmobilelor, și am putut să urcam pe vârf. In același timp trebuie să menționez că, grupul motorizat, aproximativ 15 snowmobile, au trecut de 2 ori pe lângă noi, și de fiecare dată, am fost sufocați la propriu de gazele de eșapament. A doua "problemă" a acestui masiv e că ai șanse mari să te rătăcești, sau să pierzi timp găsind drumul cel bun, dacă nu ai un track sau nu cunoști bine zona. Harta ce o am, zice că ar fi trebuit să urc din pasul Bucin pe marcaj BR spre Varful Saca Mare. Am găsit un singur indicator pe un brad, vechi și ruginit, cu marcajul BR pe el, și sub el vopsit marcaj PR. De asemenea am mai găsit undeva pe la începutul traseului marcajul TA si BA. Departe de mine gândul să-i critic pe cei ce au marcat acest traseu, am vrut doar să-ți atrag atenția să nu te bazezi pe marcaje în cazul în care dorești să ajungi pe aici, cel puțin până când nu vor fi acțiuni de remarcare a traseelor în Munții Gurghiu. Sper că voi reveni cat mai curând cu un update la acest articol și să pot zice că a fost remarcat traseul. Aici, în Munții Gurghiului, am descoperit una din cele mai vaste și mai sălbatice păduri din România, dar foarte curios este că nu am văzut nici o urmă de animal, și asta se datorează tot motorizaților. Asta nu înțeleg ei, cum distrug habitatul acestor viețuitoare. Și ne mirăm că ne coboară ursii în localități. Pai dacă ii alungăm de pe munte.

 Munții Gurghiului sunt o grupă muntoasă a Carpaților Moldo-Transilvani, aparținând de Carpații Orientali.  Sunt poziționați în centrul tarii intre valea Mureșului și Târnava Mare și se învecinează cu : Munții Călimani, Munții Giurgeului, Munții Hășmaș și Munții Harghitei. Împreuna cu Munții Harghitei formează partea central și sudica a lanțului eruptiv Călimani - Harghita. Vârful Saca Mare cu o altitudine de 1776m fiind cel mai înalt punct din acest masiv este musai să îl adăugăm în lista noastră de vârfuri atinse.

Traseu Pasul Bucin - Vârful Saca Mare

Pasul Bucin - Vârful Saca Mare
marcaj: nemarcat 
retur pe același traseu

Distribuie pe:

Intram în traseu din Pasul Bucin. Mașinile le-am lăsat în locul de parcare amenajat pe marginea șoselei DN13B. Posibil să nu mai găsești loc dacă ajungi mai târziu. Pârtia de schi este în apropiere și ai șanse mari să fie ocupată parcarea.
Continuăm pe urmele lăsate de motorizați, pe o potecă destul de largă.
Uneori poteca se îngustează, creând efectul de tunel datorita brazilor încărcați cu zăpadă.
Brazii împodobiți ne teleportează în poveștile cu elfi.
Soarele se arata timid
Brazii încărcați cu zăpadă amplifică frumusețea acestei poteci.
Dupa aproape 2h de mers(cca 7km) găsim primul indiciu care imi demonstrează ca într-adevăr aici a fost cândva marcaj BR. Marcajul PR de pe brad, vine din Stațiunea Sovata, dar eu nu am putut identifica unde se bifurca cele doua trasee. Posibil sa fie vreo poteca și sa fie acoperita de zăpadă.
Ajungem într-un final și pe vârful Saca Mare 1776m
vârful Saca Mare 1776m
Vârful Saca Mare 1776m
Poziția "strategica" a acestui vârf situat în interiorul arcului Carpatin, ajutați și de conditiile meteo, ne permite să vedem începând din nord pană spre sud foarte multe masive montane: Tiblesul, Rodnei, Călimani, Giurgeu, Ceahlău, Hășmaș, Harghita, Bucegi, Piatra Craiului și Făgărașul. Fantastic. Am rămas plăcut impresionat de priveliștile ce le-am văzut de pe acest vârf, și mi-am adus aminte de vârful Galbena din Munții Godeanu când tot asa, am avut posibilitatea de a admira mai multe masive montane de pe un vârf. Cu siguranță aceasta panorama de 360° nu o poți vedea în condiții de vară. Eu nu am avut camera mea la mine, dar am avut noroc cu Cornel care a reușit sa surprindă câteva cadre.
Coborarea o facem pe acelasi traseu.

Acces: Praid - Pasul Bucin


Nu uita!
- Nu lăsa gunoaie pe munte, dacă ai adus un pet plin pe munte poți să-l duci și gol înapoi.
- Nu lăsa inscripții pe copaci, stânci sau refugii.
- Nu fă gălăgie pe munte.
- Nu rupe florile indiferent dacă sunt sau nu ocrotite prin lege, pentru a ne bucura toți de ele.
- Nu pleca singur pe traseu.
- Nu consuma alcool pe traseu.
- Nu pleca fără echipament adecvat.
- Nu pleca neinformat asupra stării traseului sau a condițiilor meteo.
- Nu pleca dacă se anunță vreme rea.
- Nu pleca pe un traseu ce-ți depășește puterile, tu trebuie să învingi muntele nu el pe tine.

Distribuie pe:

Ultimele postări

S-ar putea să-ți placă și:
ToniGrecu

Acest jurnal arata detaliile drumețiilor făcute de mine și nu reprezintă trasee omologate. Uneori, bocancii mă duc și pe poteci nemarcate, motiv pentru care te invit să citești cu atenție descrierea traseului și să nu te aventurezi dacă nu cunoști zona foarte bine. Dacă ți-a plăcut articolul și l-ai găsit util, lasă un comentariu.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche